Recenzija - DraStic DS Emulator

Vremena prenosnih konzola su davno prošla, odnosno polako prolaze. Malo ko se danas sjeća Nintendo-vog GameBoy-a, GameBoy Color-a, GameBoy Advance-a (i SP-a), a dok njihovi malo moderniji nasljednici Nintendo DS (DS Lite, DSi XL) i 3DS (XL) polako ali sigurno gube veliki udio sa tržišta, i to zbog sve veće konkurencije iz lagera pametnih mobilnih telefona koja je začeta popularnim iPhone-om, a kasnije naravno i danas još popularnijim Android-ima.

Ono što je sigurno, jeste da pored sveobuhvatne rasprostranjenosti iOS/Android-a i velike podrške mnogobrojnih razvojnih kuća (EA, Gameloft, 2K Games, Sega, Disney i dr.) koje su dugo razvijali i za gore navedene konzole, nedostaje još meni jedan veoma dragi, a to je i glavni: Nintendo. Ko može poreći da nikad u svom životu nije podlegao čaroliji genijalnih franšiza: Super Mario Bros, The Legend of Zelda, Yoshi, Donkey Kong, Star Fox, Pokemon, Professor Layton, Kirby, Big Brain Acadamy, Wario Land i mnoge druge serije su samo dio onog što je izašlo i svaki put ne samo da je dobro, već je i hit na svakom kontinentu.

Pošto će proći još sigurno mnogo vremena prije nego što se Nintendo smakne sa tvrdoglavog stava, prinuđeni smo da koristimo emulatore i ROM-ove igrica za uživanje gore navedenih serija na svojim mobilnim uređajima.

Postoje mnogobrojni emulatori za GB, GBC, GBA, ali ono što nedostaje jeste Nintendo DS koji je svakako pojavljivanjem na tržištu uveo i evoluisao način i princip igranja igre na ekranu osjetljivom na dodir, te je sve franšize osvježio dodavajući im tu novu dimenziju. Kako je ta kombinacija komandi predstavljala jedan od ključnih problema pri izradi funkcionirajućeg DS emulatora, dugo vrijeme nije se pojavio nijedan koji je bio vrijedan spomena, no Exophase razvojni tim je odradio odličan zadatak. Nakon par beta fazi, napokon se u Play Store-u pojavio Drastic DS Emulator kojeg sam odmah prvog dana skinuo i evo zadnjih par dana ekscesivno testirao.

Dok je prva verzija zahtjevala BIOS (kojeg ste sami morali obezbjediti po raznim forumima), ukratko se pojavilo ažuriranje koje ne traži isti, već samo ROM igrice. Nakon pokretanja aplikacije, imate mogućnost nastaviti na zadnjoj igri gdje ste stali, učitati novu igru, mijenjati postavke ili napustiti aplikaciju.

Iz dijela postavki vas mogu savjetovati da pogledate opcije pri kraju, a odnose se na jezične postavke. Ovo je bitno ukoliko koristite višejezični ROM a želite koristiti drugi jezik nego zadani engleski.

ROM-ove možete spremiti bilo gdje na vašem uređaju (zbog prosječnih veličina od 128-512MB po ROM-u preporučuje se korištenje eksterne memorijske kartice) i učitati ih iz bilo koje mape. DraStic automatski prepoznaje *.nds ROM-ove i ignoriše druge datoteke unutar telefona, tako da se ne trebate brinuti oko nekompatibilnih ROM-ova. Savjetujem da koristite ipak jednu jedinstvenu mapu za svoje igre i da ih pravilno imenujete.

Samim pokretanjem igre, na donjem rubu ekrana imate tipku "MENU" koja vam nudi dodatne opcije. Neke od njih su postavke prikaza DS ekrana (ove postavke možete činiti u toku igre bez problema i resetovanja stanja). Druga opcija jeste prikaz/skrivanje kurzora i upravljačkih tipki (A, B, X, Y, L, R), vama je prepušteno da li ih želite koristiti u kombinaciji sa ekranom na dodir ili samostalno ili samo ekran, ovisi naravno sve od igre do igre. Ovdje imam jedinu malu zamjerku, a to je da nisam u mogućnosti da upravljačke tipke postavim na ekranu prema svojoj želji, tako da se dešava da nekad smetaju pri upravljanju kroz dodirima na ekran.

Pored toga što unutar igara koje podržavaju spremanje stanja igre, vi imate i opciju spremanja stanja i na uređaju, a ne samo to, već čak i na vaš Google Drive. Ova zadnja opcija vam pruža mogućnost da koristite igre na više Android uređaja odjednom, što je fantastično.

DraStic DS Emulator možete preuzeti za 7,99 US$ u Play Store-u. Cijena je u svakom slučaju pristupačna i povoljna za ono što dobijete. ROM-ove potražite na internetu. Moram napomenuti da mi nije dozvoljeno dijeljenje prečica za stranice sa ROM-ovima, te da bi trebali posjedovati originalnu igru kako biste skinuli odgovarajući ROM, ali to je ipak stvar koja se čak ni u drugim zemljama ne praktiricira korektno.